home
READYMADES
Sjon Brandsairships / luchtschepenbirds / vogelsgroceries / boodschappenreadymadesexpositions / tentoonstellingeninfo  
Groceries

GROCERIES 2017|2018
In intwikkeling | in development AMOR Bedeutung Civilisation
akzeptanz Amor Bedeutung Civilisation
Comunicación CONTINUITÉ Creatività Désir
Communicación Continuité Creatività désir
Diversidad Duurzaamheid Dynamika EMANCIPAZIONE
Diversidad Duurzaamheid Dynamika emancipazione
EMPATHIE Empowerment Freedom Futuro
Empathie empowerment freedom Futuro
Genderneutraliteit Humanidad Identity Implementation
Genderneutraliteit Humanidad Identity Implementación
INDEPENDENCIA Innovazione Involvement Koexistenz
independencia Innovazione Involvement koexistenz
foto's volgen / photos follow LEIDENSCHAFT Mercy foto's volgen / photos follow
Kompetenz Leidenschaft Mercy Nuance
Onthaasting Optimismus Ostinato Pasión
Onthaasting Optimismus ostinato Pasión
Personality Privacy Progresso Ricerca
Personality Privacy Progresso ricerca
Samenwerking Sérendipité Sex-appeal foto's volgen / photos follow
samenwerking Sérendipité Sex-appeal Solidaritet
SYMBIOSIS Toleranz Uitwisseling Uniwersalnosc
Symbiosis Toleranz Uitwisseling Uniwersalnosc
VERNIEUWING Waarheid Weltschmerz Zedigheid
vernieuwing Waarheid Weltschmerz Zedigheid
       
april 2018   1 april 2018
  Nieuwe raamtentoonstelling ‘Groceries’: “Vanaf 1 maart 2018 tonen wij maandelijks een reeks kleine raamtentoonstellingen over zes vensters met recent werk van Sjon Brands. De huidige expositie met aantal ‘Groceries’ duurt van zondag 1 tot maandag 30 april 2018.”   ‘Metropolitan Museum’, Stedekestraat 15, Tilburg, Nederland, 1 april 2018.
Sjon Brands   15 maart 2018
  Nieuwe reeks beelden: “Gezien de onverwacht vele enthousiaste reacties op mijn ‘Groceries’ heb ik me de afgelopen maanden met veel plezier toegelegd op een nieuwe serie ‘boodschappen’ (24 stuks). Deze ‘Groceries II’ zijn vanaf 15 maart 2018 ter beschikking. Meer volgt.”  Sjon Branðs, Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, Cymru GB, donderdag 15 maart 2018.
Sjon Brands   5 maart 2018
  Aanbieding: kleine actuele tentoonstelling ‘Groceries’: “Groceries reageert met een vette knipoog op onze ‘post-truth-world’ van fake-news, informatieluchtbellen, spindoctors, reclame en advertorials, waarin soms de ons vertrouwde waarden langzaam hun solide waarheid en vanzelfsprekende betekenis lijken te verliezen. Sjon Brands speelt met deze sociale veranderingen door zijn ready-made ‘boodschappen’ te ontdoen van hun coherente connotaties, door geliefde waarden als vrijheid, empathie, emancipatie, acceptatie en diversiteit te reïficeren in vermakelijke en zinloze objecten.” Inlichtingen: Bureau Dorith’, telefoon +31 (0)13 5358041 / +31 (0)6 20325030.
raamtentoonstelling   1 maart 2018
  Kleine raamtentoonstellingen ‘Groceries’: “Vanaf 1 maart 2018 tonen wij maandelijks een reeks kleine raamtentoonstellingen over zes vensters met recent werk van Sjon Brands. De huidige expositie met aantal ‘Groceries’ duurt van donderdag 1 tot zaterdag 31 maart 2018.”   ‘Metropolitan Museum’, Stedekestraat 15, Tilburg, Nederland, 1 maart 2018.
Freedom   12 februari 2018
  ‘Hypothetical Dream Factory’: “Dear Sjon, thank you so much for the fine cooperation during our international communication project ‘Interludium’. Your work is a wonderful and playful comment on the shiny balloons which almost imperceptibly intervene in our daily life.
   Hope we’ll meet again! Bisous, Antony & Hilde” Antony Passer and Hilde Bleys, ‘Hypothetical Dream Factory’, Zoutleeuw / Gent, Belgium, February 2018.  The ‘Hypothetical Dream Factory’ is an art and communication project, based in Belgium.
Science of the Time   5 januari 2018
  ‘Science of the Time’: “The whole world wants fairness, civility and justice – plus other beautiful values like acceptance, diversity, empathy, emancipation, freedom and empowerment. Problem is these beauties don’t come easy. You have to create rules and laws and decent behavior around them in order to protect them and let them flourish. More than ever however we live is a post-truth world, filled with filter bubbles and fake news. It leaves the beauties above unprotected, drained from any solid truth and meaning. This is what artist Sjon Brands is reflecting on with his series of ready-made ‘groceries’. They are feather-light playful yet super-skilled crafted. They are named by the collective desires we all share and recognize, but have been reaped of any consistent meaning. They are non-sense, yet caressing our senses. Enjoy, but harness your critical power!” Carl C. Rohde, ‘Science of the Time’, Sign-seeds, January 2018.  ‘Science of the Time’ is a sign research & innovation agency, based in the Netherlands.
Sjon Brands   1 december 2017
  ‘GROCERIES’ (boodschappen / kruidenierswaren) (2017/2018) is een verzameling authentieke ‘readymades’, van de straat gerukte voorwerpen omgevormd tot compleet nieuwe gebruiksartikelen met een welomschreven functie en betekenis. Zij vertegenwoordigen het in ronkende begrippen vervatte zoeken van de moderne mens naar zingeving. Sjon Branðs, vrijdag 1 december 2017.
 
 
[home]
 > [groceries] > [home]
 
© Sjon Branðs [zondag 15 april 2018 | Sunday, April 15th, 2018]